jihad

klik sini

;

ads

klik sini

Followers

logo usuluddin kisdar

Photobucket

Khamis, 7 Oktober 2010

Cerita waktu boring

Di sebuah kg ada 3 org remaja yg suka lepak. Sorang tu nama dia Ali,
sorang tu Budin dan sorang lagi Ciko. Aktiviti seharian depa ni
menybbkan tok imam x senang duduk. Pd satu hari tok imam tu mai dgn
niat nak tarbiyah depa ni.

Maka berlakulah bbrp insiden cabaq-mencabaq.
Tok imam tu cabaq si mangkuk 3 ekoq tu pi surau waktu Maghrib sat lg.

Si Alipun berkata, "Tok imam ingat kami ni jahil sangat ka? Takpa, nnt kami
buktikan yg kami bkn la jahil sgt spt yg disangkakan" .

Maka apb hampir masuk waktu Maghrib pi lah malaun 3 ekoq tu kat surau.

Tok imam pun suruh Ali azan. Tanpa berlengah teruih ja Ali azan,
"Allah Ta'ala... Allah Ta'ala..." Dgn segera tok imam merampas mikrofon drp
Ali & menyuruh tok bilal azan semula. Terselah kejahilan Ali. (mengong, ahahaha)

Selepas iqamat, masa nak sembahyang tok imam pun mengangkat
takbiratul ihram. Tok imam pun satu hal, angkat sekali x khusyuk, angkat 2x pun
x khusyuk jgk lg..

Masuk ja kali ketiga, Budin panggil tok imam. "Tok,tokduduk kat belakang, biaq saya jadi imam na."
Tok imam pun undoq la pi belakang.

Budin pun angkat la takbiratul ihram. "Allahu akbar!" Maka para
makmum pun ikut angkat takbiratul ihram & memulakan solat. Tiba2 si Budin
ni pusing kot belakang dan berkata, "Aa, tengok! Sekali jaa tokkkk!!" (lagi sekoq mengong, hahaha)

Lalu batailah solat Budin. Yg lain2 pun ikut berenti sambil gelak terbhk2.

Tok imam pun mintak pulak si Ciko pi jadi imam. Si Ciko pun teruih pi
depan jadi imam solat tersebut bermula dari takbir sampai la habis
sembahyang.
Siap dg wirid2nya sekali. Punyalah respek tok imam kat si Ciko
niii...

Lepas solat, tok imam pun puji-memuji la si Ciko ni... Tapi dgn
bongkaknya si Ciko berkata,

"He hee, itu belum ambil wuduk lagi tu.Kalau tak, lagi dassat aku semayang tau. He heee..."
Tok imam pun terkedu..
wakhahaha..



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails