jihad

klik sini

;

ads

klik sini

Followers

logo usuluddin kisdar

Photobucket

Sabtu, 28 November 2009

Panggang ayam


Huh sempat gak aku panggang ayam pada hari raya haji nie he..he..he... bukan ape ayam kt rumah banyak ader 3 ekor...emak suruh panggang ayam sbb nanti lame 2 ayam tu x sedap pulak pasal dah lame kt peti ais....sebelum solat sunat hari raya haji aku dah keluarkan ayam tu dari peti ais...selepas balik dari solat sunat tadi aku pun basuh la ayam tersebut dan aku pun mintak la resepi pada mak aku pada waktu tu mak aku tgh sibuk menyiapkan juadah hari raya haji spt rendang,mee bandung ...macam 2 la dan mak aku bagi aje resepi kat aku utk peramkan ayam tu supaya lagi sedap jadi aku buat le mengikut resepi tadi...emmm memang sedap pun...
Jadi selepas aje solat jumaat saya dan abg pun mula la nk bakar ayam yang telah di peram tu...tapi sewaktu aku dan abang aku nak nyalakan bara api tu hujan pulak turun renyai...x pe la tapi lepas dah nyalakan bara tu hujan turun dgn lebatnya....emmmm mungkin hujan rahmatkan di hari raya haji nie kan....tapi nk x nak kene gak bakar ayam tu sbb semuanya dah siap tunggu nak panggang aje...tapi x kan nk panggang dlm rumah pulak....jadi terpaksalah panggang ayam tu di luar pintu belakang rumah....
Alhamdulillah akhirnya berjaya gak aku dan abang aku panggang 3 ekor ayam untuk makan sekeluarga dan saudara mara....

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails